Cum să determinați ce vitamine lipsesc?

VITAMINA A

Lipsește în caz dacă:

- acneea apare des pe piele;

- apetitul a scăzut considerabil;

- uneori se pare că vedeți mai rău;

- adesea aveți răceală;

- des să formează bătături.

Care este motivul: Prea puține produse care conțin grăsimi în meniul tău. Faptul este că vitamina A este slab absorbită de la sine și necesită grăsimi, atât vegetale, cât și animale.

Ce trebuie să faceți: includeți în dietă legume și fructe de culoare galben-portocalie, pește, unt, lapte.

Concentrația maximală în vitamina A este: morcovul, pătrunjelul, spanac.

Doza zilnică: 1000 mcg

VITAMINE GRUPA  B

Lipsește în caz dacă:

- suferi de insomnie;

- părul este uscat si lipsit de stralucire;

- mirosul neplăcut din gură;

- dureri de cap și amețeală;

- mătreața;

- pielea în colțurile buzelor crapată;

- sunteți deprimat, stare de spirit proastă;

- constipatie.

Care este motivul: Lipsa fibrelor vegetale și ca rezultat afectarea motilitatea intestinală. Anume în intestine se asimilează vitaminele grupei B, astfel încât orice eșec al tractului gastrointestinal provoacă deficită a acestei vitamine în organism. Vitaminele B sunt responsabile pentru starea părului și a unghiilor și sunt primii care semnalează  lipsă vitaminilor.

Ce trebuie să faceți: includeți în dietă mai multe cereale, pâine integrală, legume și nuci. Vitamina B12 se găsește în carne de vită, porc, lapte. Vitamina B3 este bogată în carne de pasăre, pește, legume și germeni de grîu încolțit.

Concentrația maximală în vitamina grupei B este:  boabe de grâu încolțite, tărâță, ficat,cereale.

Doza zilnică recomandată:

B1 - 1,5 mg; B2 - 1,3 mg; B5 - 4-7 mg; B6 - 1,6 mg; B12 - 2 mg.

VITAMINA C

Lipsește în caz dacă:

- obosești repede;

- zgârieturi mici se vindecă mult timp;

- scăderea în masa de grăsime este lent;

- fumatul formează dificita vitaminei C;

- vânătăi pe piele.

Care este motivul: obiceiuri proaste și lipsă de somn. Pentru cei care fumează este necesar de  vitamina C în cantități mai mari, deoarece nicotina elimină și îngreunează absorbția în organism. Alcoolul nu este mai puțin dăunător pentru vitamina C.

Ce trebuie să faceți: Din pacate, consumul în cantități mai mari de citrice nu este întotdeauna bine, este posibila o reactie alergica. Se recomandă: kiwi, broccoli, spanac, sirop de măcieș.

Concentrația maximală în vitamina C: căpșuni, coacăză neagră, măcriș.

Doza zilnică recomandată:  60 mg.


VITAMINA D

Lipsește în caz dacă:

- deveniți iritabil;

- dinții se deteriorează;

- dureri de articulații.

Care este motivul: Lipsa de raze solare, deoarece în mod natural vitamina D este produsă sub influența razelor solare. Lipsa acestei vitamine stopează absorbția calciului, ceea ce afectează starea dinților și a oaselor.

Ce trebuie sa facem: Mai des mergeți la plimbare la aier , mancați galbenusuri, fructe de mare. Dar cel mai bine să luați pastile de vitamina D, este mai ușor să controlați aportul zilnic. Supradozajul este periculos!

Concentrația maximală în vitamina D: caviarul negru.

Doza zilnică recomandată: 2,5 mcg.


VITAMINA K

Lipsește în caz dacă:

- cînd o mică tăietură ar putea cauza sângerarea în continuă ;

- au apărut simptome de diabet.

Care este motivul: Deficitul de vitamina K se poate dezvolta datorită funcționării defectuoase a tractului gastro-intestinal și a bolilor care împiedică formarea și îndepărtarea bilei. Băuturile carbogazoase, alcoolul, antibiotice, somnifere și sedative sunt de asemenea de vină.

Ce trebuie sa faceti: Refuzați de băuturile carbogazoase, adăugați în alimentație spanac, nuca și varza. De asemenea, merită remarcat faptul că, în ulei de măsline și unele fructe banane, avocado, kiwi, tărâțe și cereale, această vitamină este de asemenea prezentă.

Concentrația maximală în vitamina K: conopidă, varză.

Doza zilnică recomandată: 60-140 mcg.

VITAMINA U

Lipsește în caz dacă:

- reacție alergică la produsele obișnuite;

- adesea există durere în stomac;

- după ce a mâncat, arsură la stomac (pirozis).

Care este motivul: Lipsa alimentației vegetale - deoarece organismul nostru nu este în stare să producă această vitamin, putem doar să-l primim doar din exterior. De fapt, nu este o vitamină ci o substanță asemănătoare cu vitamina; ajută la prevenirea ulcerului gastric și duodenal, are efecte analgezice și de vindecare. De asemenea, stimulează producerea de antihistaminice și reduce manifestările de polinoză, astm bronșic și alergii alimentare.

Ce trebuie sa faceti: mîncați ardei dulci, ceapa, banane. Nu uitați de roșii proaspete, patrunjel, țelină, struguri și varza.

Concentrația maximală în vitamina U: sparanghel, sfecla și țelina.

Doza zilnică recomandată: 100-300 mg.

O soluție excelentă în cazul lipsei de vitamine un complex de la Nutrend - MULTIVITAMIN COMPRESSED CAPS. Acest produs conține vitamine într-un raport ideal și este potrivit pentru toată lumea. Aceasta nu numai că va compensa lipsa vitaminelor esențiale, dar  și va crește imunitatea, activitatea fizică și va accelera metabolismul.